A YAMAHA Zeneiskolák pedagógiai tevékenysége a következőkön alapul:
Az anyanyelv elsajátításának elve
jelenti az oktatás koncepciójának az alapvetését. A gyermekek minden kényszer nélküli cserefolyamat eredményeként sajátítják el anyanyelvüket. A hallás fejlődésében és finomodásában a 4. és a 6. életév között ugrásszerű minőségi változás történik, ami a nyelv elsajátítása és a zenei fejlődés tekintetében is nagy jelentőséggel bír. Ezért fektetünk hangsúlyt a kisgyermekek zenei nevelésére is. Ennek az életkornak óriási jelentősége van a gyermekek későbbi zenei és szellemi fejlődésében
Különösen fontosnak tartjuk koncepciónk és a gyermek életkori sajátosságait messzemenően figyelembe vevő órakínálat továbbfejlesztését, továbbá a zenepedagógusok kiválasztását és továbbképzését.
A nyílt csoportos oktatás
az oktatási koncepciónk egyik lényeges eleme. A csoportok tagjai együtt és egymástól is tanulnak.
A haladó szintű résztvevők különleges képességeikkel gazdagítják az órákat anélkül, hogy uralnák az összejöveteleket. A nyílt csoportos oktatás és a felfedező tanulás elvei érvényesülnek oktatásunk minden területén.
A kreativitás fejlesztése
a YAMAHA-zenepedagógia számára központi jelentőségű. A zenei rendszer szabályainak ismerete az alapfeltétele, hogy a zenével alkotó módon tudjunk foglalkozni, és hogy a kreatív folyamatok eredményeként zenei ötleteinket megvalósíthassuk.
Különlegesen képzett zenepedagógusaink teret adnak a tanulók kívánságainak és ötleteinek.
Az órákon lehetőség van improvizálásra, átdolgozásokra és más kreatív technikák gyakorlására is. Ehhez - ezt külön hangsúlyozzuk - egyenrangúnak tekintjük a különböző zenei irányzatokat és korszakokat. A modern tanulószoftver - CD-n és multimédiás programok formájában - segíti a tanulókat abban, hogy a gyakorlást a kezdetektől szórakozásnak érezzék, és hogy a személyes tanulási célokat játékosan érhessék el. Az "ahol öröm a tanulás!"? elv adja meg a YAMAHA Zeneiskolákban a tanítás "alaphangját".